Koronawirus w marcu wymiótł klientów z salonów i przerzedził ruch w serwisach, jednak salony samochodowe należące do dolnośląskiego dealera Toyota Dobrygowski błyskawicznie zareagowały na ten trudny czas i jako pierwsze w Polsce wprowadziły liczne udogodnienia dla klientów, np. rozpoczynając sprzedaż aut przez Internet czy usługę door to door (z dowozem do domu). Spotkanie z Doradcą online, dostawa samochodu pod dom, bezpieczna procedura przekazania auta, obejmująca dezynfekcję i ograniczenie do minimum kontaktu z dostawcą tak Toyota w Lubinie reaguje na zagrożenie COVID-19.

 

Rozmowa z Pawłem Sobotkiewiczem, Kierownikiem Działu Handlowego w salonie Toyota Dobrygowski w Lubinie

 

Bijący rekordy popularności hasztag #zostańwdomu nie ułatwia salonom motoryzacyjnym pracy. Co prawda jako nieliczne w branży handlowej nie zostały zamknięte w połowie marca, jednak aktywność została mocno ograniczona. Jak Doradcy z Toyoty w Lubinie radzą sobie w tym trudnym czasie?

 

Paweł Sobotkiewicz: Wydarzenia związane z pandemią koronawirusa na świecie mocno ograniczyły nasze życie prywatne i zawodowe, mimo to staramy się w miarę możliwości aktywnie funkcjonować, dotyczy to także salonu i serwisu Toyoty w Lubinie. W trosce o bezpieczeństwo zarówno naszych Klientów, jak i pracowników podjęliśmy niezbędne działania umożliwiające dozwolone formy współpracy dotyczącej sprzedaży aut i części, serwisowania czy szeroko rozumianej obsługi. W trybie ekspresowym, jeszcze przed wprowadzeniem ograniczeń związanych z przemieszczaniem się, specjalnie dla naszych Klientów uruchomiliśmy kanały on-line do komunikacji ze Doradcami.

 

Zakupy przez Internet to dla wielu z nas niemal codzienność, szczególnie w czasach, kiedy bezpośredni kontakt ze sprzedawcą może się wiązać z niepotrzebnym ryzykiem. W przypadku samochodów sprzedaż na odległość była dotychczas absolutnym marginesem rynku.

Paweł Sobotkiewicz: W obecnych czasach nie ma bezpieczniejszego i bardziej przewidywalnego środka transportu niż własny samochód. W komunikacji publicznej nie mamy żadnego wpływu na to, kto będzie podróżował z nami – nie mamy też żadnej gwarancji, że połączenie nie zostanie nagle odwołane. Dotyczy to autobusów, tramwajów, ale też pociągów i zawieszonego przecież ruchu lotniczego, dlatego rynek e-sprzedaży samochodów zyskuje na atrakcyjności.

 

Zatem jak można kupić nowe auto przez Internet?

Wszystkie czynności związane już nie tylko z wyborem, ale też z odbiorem auta, można teraz załatwić bez wizyty w salonie i z zachowaniem maksimum bezpieczeństwa. Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem live chatu, wideorozmów, wirtualnych wizyt w salonie czy spotkania poprzez komunikator WhatsApp, bowiem ograniczona mobilność nie musi oznaczać braku możliwości zakupu wymarzonego samochodu. Teraz każdy może kupić nową Toyotę, korzystając z atrakcyjnych promocji, bez wychodzenia z domu lub ograniczając swoje wizyty w salonie w Lubinie do absolutnego minimum.

W salonie i serwisie Toyoty w Lubinie zastosowano wszelkie środki ostrożności, dezynfekcję aut oraz bezpieczeństwo w czasie jazd testowych.  W takim wypadku klient udaje się do salonu, gdzie jazda przeprowadzana jest maksymalnie w dwie osoby albo samochód dostarczany jest bezpośrednio pod jego dom. W obu wypadkach po jeździe próbnej wnętrze auta zostaje zdezynfekowane przez ozonowanie. Dezynfekcji poddane jest wnętrze samochodu oraz układ klimatyzacji. Regularnej dezynfekcji podlegają także samochody ekspozycyjne, po serwisie i testowe.

Dokumenty z ofertą cenową, finansowaniem czy ubezpieczeniem otrzymamy pocztą elektroniczną. Zastrzegam jednak, że zależnie od wybranej opcji zakupu czy finansowania może być niezbędna wizyta w salonie. Jeśli tego da się uniknąć, to wówczas formalności można zrealizować w trybie online lub za pośrednictwem poczty czy kuriera. Dotyczy to również rejestracji pojazdu, którą w imieniu klienta przeprowadza dealer Toyoty.

By odebrać samochód nie trzeba wybierać się do salonu. Gotowe auto zostanie dostarczone pod wskazany adres. Przed wydaniem klientowi samochodu jest on dezynfekowany łącznie z kluczykami oraz dokumentami. Handlowcy zalecają pozostanie w domu i kiedy tylko się da utrzymują kontakt z klientem na odległość.

 

Obecnie salon Toyoty w Lubinie pracuje w standardowych godzinach przestrzegając polityki antyzakaźnej, zespoły handlowe i serwisowe podzielone są na podgrupy, wykonywana jest dezynfekcja przestrzeni salonów, przewidziano środki ochronne dla klientów. Sytuacja społeczna zmienia się dynamicznie i to co dziś jest standardem w tej przestrzeni, jutro może być już wykluczone.

Obecnie, mimo trudnej sytuacji, nadal jest w Polsce dość szeroka grupa ludzi chcących kupić lub wymienić samochód, gdyż jest obawa na rynku przed podwyżkami cen aut spowodowanymi spadkiem wzrostu gospodarczego, pojawieniem się w kolejnych miesiącach inflacji oraz słabnącą złotówką – mówi  Paweł Sobotkiewicz. Twierdzi również, że coraz częściej Doradcy otrzymują zapytania o auta małe i miejskie od osób, które do tej pory raczej korzystały z samochodów wynajmowanych na minuty lub komunikacji miejskiej, a dziś najzwyczajniej boją się tych środków komunikacji.

 

Pełna oferta samochodów dostępna jest na www.ToyotaLubin.pl

odpowiedz