Hybrydowa, nowa Toyota Camry, zawitała do salonu ośmiokrotnego Dealera Roku – Toyota Dobrygowski w Lubinie. Innowacyjny, efektowny i niezwykle komfortowy sedan po 14 latach nieobecności powrócił na polski rynek. Od dzisiaj można go testować w warunkach drogowych i to jeszcze przed oficjalną premierą, która planowana jest 24-25 maja 2019 roku.  Legendarny sedan wraca na rynek po 14 latach nieobecności i nadal urzeka wyśmienitym stylem. Ta wyjątkowo wygodna i dynamiczna limuzyna jest teraz dostępna z wydajnym napędem hybrydowym nowej generacji o mocy 218 KM. Zaawansowane technologie bezpieczeństwa i innowacyjne rozwiązania sprawiają, że jazda tym samochodem staje się nie lada przyjemnością.

 

Toyota Camry uzupełnia gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana klasy średniej. Model ten został wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji opracowany na bazie platformy TNGA. Hybrydowa Camry to wyjątkowy model w segmencie D. Stylowy wygląd i najwyższy poziom komfortu łączy się tutaj ze znakomitymi parametrami hybrydowego układu napędowego najnowszej generacji.  Przemyślane i dopracowane rozwiązania stawiają na przyjemność z jazdy oraz kuszącą stylistykę na równi z doskonałą jakością wykonania, zaawansowaną technologią i przyjaznością dla środowiska. Przypominamy, że Camry na rynek polski jest produkowana tylko w wersji hybrydowej.

Dopracowane wnętrze nowego sedana

Nowa Camry Hybrid wyróżnia się odważną i wyrazistą stylistyką. Sportowe akcenty i płynne przetłoczenia karoserii łączą się tu w spójną całość. Przedni pas jest odważną ewolucją języków stylistycznych Keen Look oraz Under Priority Catamaran. Górna osłona grilla podkreśla umieszczony na niej emblemat Toyoty oraz wbudowane w jej końce reflektory Hi-LED. Trapezoidalna dolna osłona grilla zajmuje niemal całą szerokość zderzaka. Wolne zostały tylko jego narożniki, łączące się z osłoną grilla jak dwa kadłuby katamaranu, podkreślając szeroki rozstaw kół i szerokość umieszczonego nisko nad jezdnią nadwozia nowego modelu Camry Hybrid. Nisko poprowadzona linia maski i dachu współgra z linią szyb, wizualnie obniżając środek ciężkości nowej Camry. Kabina zapewnia wygodę pasażerom i – dzięki kompaktowemu przeszkleniu bocznemu, które współgra z rozstawem osi – nadaje autu sportowy wygląd.

Przestronne wnętrze klasy PREMIUM

Ósma generacja Toyoty Camry to połączenie funkcjonalności, stylu i prestiżu. Nowa deska rozdzielcza łączy w sobie ergonomiczne, przyjazne kierowcy środowisko kokpitu z przestronnym, wygodnym miejscem dla pasażerów. Starannie rozmieszczone elementy układu sterowania i konsekwencja w zastosowaniu materiałów i tekstur tworzą kabinę o wyjątkowej jakości i prestiżu. Konstruktorzy i projektanci pokusili się także o wmontowanie w pokład nowej Camry mnóstwa innowacyjnych nowinek technologicznych. Watro tu wymienić system audio, 8” ekran systemu audio i pokładowy komputer, a także panel sterowania klimatyzacją, które zostały zintegrowane z płaską, pokrytą fortepianową czernią powierzchnią środkowej konsoli. W modelu Camry zastosowano nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI), który składa się z trzech czytelnych wyświetlaczy: 10” kolorowego wyświetlacza Head-up Display (HUD), 7” wyświetlacza między zegarami oraz 8” ekranu dotykowego w konsoli centralnej z najnowszą wersją systemu multimedialnego Toyota Touch® 2. Przeprojektowana deska rozdzielcza zapewnia lepszą funkcjonalność i łatwości obsługi. Elementy sterujące, w tym satynowe metalowe przełączniki, zostały starannie ukształtowane i ergonomicznie zoptymalizowane.

We wnętrzu zastosowano najwyższej jakości wykończenia, miękkie w dotyku wykładziny i skóry, eleganckie drewniane lub chromowane listwy. Dostępny jest także ornament Tiger Eye, dający wrażenie głębi i blasku, gdy spoglądamy na niego pod kątem. Do wyboru są tapicerki skórzane i materiałowe. Nowa Toyota Camry Hybrid jest dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych wnętrza: beżowej (skóra), która łączy ciemnoszare wykładziny i górną część deski rozdzielczej w dwóch odcieniach beżu, oraz czarnej (tkanina lub skóra) zaakcentowanej elementami w kolorze satynowego chromu.

Siedzenia przednie zapewniają wysoki poziom komfortu i lepsze boczne trzymanie. Przekłada się to na mniejsze zmęczenie kierowcy i pasażera. Fotele z tyłu są dostępne w dwóch formatach: ze składaniem oparć w proporcji 60:40 lub 40:20:40 z szerokimi zagłówkami oraz dużym, środkowym podłokietnikiem. Opcjonalnie oferowane są elektrycznie składane oparcia z panelem dotykowym, wbudowanym w przednią część podłokietnika. Panel umożliwia obsługę klimatyzacji, systemu audio i regulację pochylenia oparć tylnych siedzeń.

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 l łączy oszczędność paliwa, niski poziom emisji spalin oraz cichą pracę z większą mocą i szybszą reakcją na pedał przyspieszenia. Camry Hybrid ma łączną moc napędu na poziomie 218 KM (160 kW). Średnia emisja CO2 to około 98 g/km, a średnie zużycie paliwa – od 4,2 l/100 km1.

Dopracowany 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force może się poszczycić sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Zastosowano w nim wiele zaawansowanych technologii Toyoty, w tym Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym) i D-4S (czterosuwowy silnik benzynowy z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem). Pozwala to nie tylko uzyskać optymalną moc, lecz również zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji spalin.

Nowy układ hybrydowy Toyota Hybrid System II (THS II) zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic. Teraz kierowca może zmieniać przełożenia za pomocą zamontowanej w centralnej konsoli dźwigni, naśladując pracę szybkiej, sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Wyższy poziom bezpieczeństwa

Camry Hybrid wyposażono w wiele technologii czynnego i biernego bezpieczeństwa. Wszystkie jej wersję są standardowo wyposażone w zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Mają one pomagać w zapobieganiu kolizjom lub łagodzeniu ich skutków.

Systemy Toyota Safety Sense wykorzystują współpracę kamery i czułego radaru, które pomagają wykrywać przeszkody na drodze. Są to: układ zapobiegania kolizjom (PCS) z funkcją wykrywania pieszych (PD), adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), automatyczne światła drogowe (AHB) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA).

W wybranych wersjach wyposażenia dostępne są także system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania z wyświetlanymi na ekranie liniami wspomagającymi parkowanie oraz układy kontrolujące hamowanie i trakcję.

Nadwozie nowej Toyoty Camry zostało zaprojektowane tak, by redukować siłę zderzenia z przodu, z boku i z tyłu. Pozwoli to odpowiednio rozproszyć energię uderzenia, co ma zapobiec deformacji kabiny pasażerskiej. Dla zapewnienia najlepszej ochrony pieszych, w nadwoziu Camry zastosowano nowy projekt maski o strukturze tzw. pływającej wyspy oraz absorbującą siłę zderzenia osłonę grilla.

 

Przetestuj nową Toyotę Camry w salonie w Lubinie jeszcze przed oficjalną premierą! Wypełnij formularz! -> Umów się na bezpłatny test -> Kliknij w grafikę

odpowiedz